שאל את הרב

תפילה נגד חרדות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 01/05/24 09:13 כג בניסן התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב. אני סובל מחרדות כבר הרבה זמן מכ״ג בחשוון ה׳תשפ״ג(17.11.2022) במהלך התקופה הזו באמת היה קשה והתפללתי כל יום לקב"ה שיעזור לי לצאת מזה. אחרי תפילות מרובות בחודש מאי של שנה שעברה ברוך ה' דווקא הרגשתי טוב וככה היה תקופה שבה לא סבלתי עוד מחרדות עד ממש שבוע וחצי אחרי פרוץ המלחמה ומאז לא החסרתי יום אחד בתפילה לקב"ה שיעזור לי לצאת מזה ולמרות שהיום אני מרגיש יותר טוב ממה שהרגשתי אז, אני מרגיש שזה די מתנודד אצלי. הכוונה שבהתחלה הרגשתי שוב ממש לא טוב, לאחר מכן בהמלצת פסיכיאטרית התחלתי לעבוד. חודשיים וחצי דווקא זה פחת לי והרגשתי יותר טוב אבל כבר חודש עוד פעם הרגשתי הדרדרות ותאמין לי אני באמת זקוק לישועה. אני לא בא חלילה בתלונות לקב"ה אבל אני באמת זקוק לעזרה. כבר באמת זה חיים לא חיים ככה ואני באמת רוצה להרגיש טוב. מה שגם אמנם אני יודע שזה חטא חמור אבל כשיש לי ממש שאני מרגיש לחץ גדול אני מאונן מחוסר ברירה רק כדי להפיג את זה. ברור לי שאני צריך להפסיק לאונן כי זה חטא חמור אבל קודם בשביל זה אני צריך לטפל בשורש הבעיה בחרדות. אני באמת לא יודע מה לעשות מה לא ניסיתי לקרוא תיקון כללי, בראשית תמן, תפילה מרבי ישמאל, תהילים של כל יום, להתפלל בנרות שבת וחג אבל לצערי זה לא עוזר ואני דווקא בן אדם טוב עם מידות טובות ותאמין לי אני לא מזיק לאף אחד ורק רוצה לעזור ובאמת הייתי רוצה ישועה. יש אולי תפילה שאתה מכיר למצבים כאלו נגד חרדות וגם אם תוכל בבקשה להתפלל בעדי שבאיזו דרך ובקרוב החרדות והלחצים יעברו לי? מובן לי שתפילה לא מהווה תחליף לטיפול פסיכיאטרי שממנו אני גם האמת חושש כי שמעתי שכדורים פסיכאטריים הופכים לתלות בגוף ועשויים לשבש תהליכים בגוף וצריך להיבדק כל פעם כי זה יכול לגרום לבעיות רבות בגוף אבל באמת שאשמח אם תוכל לומר לי גם תפילה או מעשים שאוכל לעשות. השם שלי הוא עידן פז ואני ממש אודה לך אם תסכים כי באמת שאני זקוק לזה. אני באמת לא יודע מה לעשות ואשמח לתגובתך. תודה רבה מראש

תשובה

שלום וברכה

אני מבקש לחזק ולעודד אותך.

אכן, טוב ללכת בשני מסלולים. מסלול אחד הוא מסלול טיפולי. הרתיעה שלך מפני כדורים מובנת מאוד, אך ידוע לך שתמיד צריך לשקול שכר הימנעות מהם כנגד מה שהם יכולים להעניק. גם לא לקחת כדורים גובה מחיר. על כן, אני כן מציע לפנות לרופא, לבקש ממנו לאבחן אותך, וגם לומר לו שאם יש צורך בכדורים אתה רוצה אותם במינון הנמוך ביותר, עם ההשפעות הקטנות ביותר, ועם סיכויי ההתמכרות הזעירים ביותר, ושיתוף הפעולה ביניכם יביא למציאת הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.

במקביל, טוב שאתה פונה גם לתפילה. ואכן נראה כי הדבר הטוב ביותר הוא לומר כמה פרקי תהילים שמדברים על לבך, שמאפשרים לך להישען עליהם, להתחזק מהם, ובעיקר להקשיב לעצמך ולראות מה מתוך כל הדברים הנאמרים מחזק אותך ומעניק לך את היכולת להתמודד עם החרדות הקשות.

אני מקווה שהליכה בשני המסלולים תועיל ותרומם, ואם תרצה עוד לעסוק בכך, כמו בעבר, - אשמח.

כל טוב

כתבות נוספות