שאל את הרב

עבודה בשב"כ/מוסד/תחום ביטחון

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 06/05/24 20:59 כח בניסן התשפד

שאלה

שלום הרב

רציתי לשאול האם מותר לעבוד בשב"כ/מוסד/תחום הביטחון אשמח לכמה שיותר פירוט בנושא, מאוד מסקרן אותי התחום אני ממש רוצה להאמין שיש לי יכולת לתרום בתחום, עשיתי תואר ראשון בפסיכולוגיה, נרשמתי לתואר שני עדיין לא קיבלתי תשובות לגבי קבלה, תמיד רציתי לעסוק בטיפול באנשים אבל אני לא יודעת עד כמה אני מתאימה לטפל באנשים כי אני אדם מופנם וביישן, אמרו לי שבעו"ס יש מגוון רחב של תפקידים שלא בהכרח של טיפול באנשים אבל עדיין אני לא ארצה רק לטפל בטפסים וכו', משתדלת למרות שזה קשה, להאמין שבסוף ה' ישלח אותי למקום הנכון! עד היום עבדתי בעיקר עם ילדים בחינוך מרגישה שמיציתי את העבודה עם מערכת החינוך, אשמח להמלצות מה לעשות? (גם לגבי תחום הביטחון האם זה אפשרי?) תודה מראש

תשובה

שלום

אין בעיה לעבוד בשירותי הביטחון שהזכרת.

כמובן שכמו כל עבודה צריך לראות שהיא מתאימה מבחינת צניעות ואווירה, אבל אין מניעה עקרונית (אם נכנסים לעבודה שם אז לעניין שבת צריך להתייעץ בפירוט אם רב כדי לדעת איך להתנהל נכון).

לעניין בחירת המקצוע באופן כללי, אני חושב שכדאי מאוד להתייעץ עם אנשים שעוסקים בתחום הטיפולי וגם בתחום הפסיכולוגיה ולהבין מהם האם באמת התכונות שלך מפריעות לעבודה טיפולית. אני ממש לא בטוח בזה.

ואם יש התלבטויות בכללי על הכיוון, אולי כדאי לפנות ליועץ תעסוקתי או משהו מעין זה.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות