שאל את הרב

איך תבוא גאולה אם יש יהודים רבים כל כך בגלות ?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/12/01 12:58 כד בכסלו התשסב

שאלה

אני מאוד עצובה. כל המשפחה שלי גרה בארצות הברית, ואני פשוט לא מבינה איך תבוא הגאולה בלי שכל היהודים יעלו לארץ. זה נורא מפריע לי לשמוע על יהודים שלא גרים בארץ. הם לא מבינים שהם עושים לעצמם שואה שניה ?!

השגריר של ארצות הברית בישראל הוא יהודי, ראש העיר של ניו יורק יהודי, וזה שהתמודד מולו יהודי .

מתפללת לגאולה קרובה ולקיבוץ הגלויות

תמר

תשובה

שלום תמר,
קודם כל, יישר-כחך על-כך שאת גרה בארץ-ישראל למרות שכל המשפחה שלך בארה"ב. זה בטח לא קל, אבל צריך להמשיך ולהתמודד, ובודאי שיש סייעתא-דשמיא להצליח כאן, בפרט למי שמקיים מצוה גדולה כל כך ועולה לארץ ישראל וחי בה למרות הקשיים.

ברור הדבר, שצריך לעלות ולגור בארץ. זו מצוה גמורה מהתורה, וחז"ל הפליגו מאד במעלתה ואמרו שהיא שקולה כנגד כל המצוות. לצערנו, לא כולם מודעים מספיק לחשיבות העצומה של העליה לא"י. לחלק מהאנשים גם יש כל מיני קשיים לעלות. קושי להפרד מחברים, מקום עבודה, תרבות, שפה. נכון שעליהם להתאמץ עד כמה שאפשר לעלות, וקשיים לא מצדיקים את אי העלייה , אבל אפשר לנסות קצת ללמד עליהם זכות בכך שאינם עושים זאת מזלזול במצווה ח"ו, אלא מחוסר מודעות מספקת לחשיבות ולגודל המצווה, ובגלל הקשיים שיש להם.

חלק חשוב מתהליך הגאולה הוא השיבה לציון, לא"י, כמו שכתוב בהרבה פסוקים. ברוך ה', אנחנו רואים במשך יותר ממאה שנים, שעם ישראל שב למקומו. העליה הראשונה, השניה וכו', זכינו גם להקים מדינה, וגם מאתיופיה ומרוסיה באו המוני יהודים. זהו תהליך מדהים שכבר מתחולל לנגד עינינו. תהליך שעם ישראל ציפה לו במשך אלפיים שנה. תהליך שניבאו עליו הנביאים. צריך לשמוח מאוד על ההתקדמות העצומה של הדורות שלנו. נכון שלא הכל מושלם, ויש עוד הרבה דברים שצריכים לתקן. אבל אנחנו אופטימיים, שמחים על מה שיש, ומתפללים שיהיה עוד יותר. צריך סבלנות.

נכון שיש הרבה יהודים בארה"ב ובשאר הארצות. צר לנו על כך מאד, בפרט כשאנו רואים את ההתבוללות העצומה שאוכלת בעם ישראל שבגולה, ועושה שמות בקהילות שלמות (מדובר בעשרות אחוזי התבוללות ! בקצב הזה לא ישארו הרבה יהודים בחו"ל עוד דור או שניים). לכן עלינו לעשות את כל המאמצים בכדי להביאם לארץ, לשכנע, להסביר, להציע עזרה, וגם להרבות בתפילה על כל עם ישראל שישוב לארצו. בגלל החשיבות הגדולה של הדבר, אנו מבקשים שלוש פעמים ביום (לפחות) "וקבצנו יחד מהרה מארבע כנפות הארץ לארצנו…".
אני בטוח שהמשפחה שלך מושפעת ממך, כשהם יודעים שאת גרה בא"י. גם אם לא רואים את ההשפעה, זה מחלחל אליהם בצורה כלשהי. ובעזרת ה' יבואו גם הם לארץ.
בהצלחה רבה,
יוני, חברים מקשיבים

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368