שאל את הרב

האם המדריך צריך להיות מושלם?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/01/03 13:37 ט בשבט התשסג

שאלה

העברנו לפני שניה פעולה לחניכות שלנו על צניעות והגעתי למסקנה שאני לא ממספיק טובה כדי שאני אוכל לדרוש את זה מהם. מצד שני, קשה לי מאוד להפסיק להיות בחברת בנים (אני לא משחנש"ת עם בנים ולא נוגעת בהם ומי שאני כבר מדברת איתו זה על דברים רציניים) כי התרגלתי לזה ו... אני לא יכולה .... אבל אני לא יכולה להסביר לחניכות שלי את ההבדל ביני לבינן (אם יש ואני לא יודעת מה לעשות כי הם כל הזמן אומרות לי הנה את ככה וככה... בקיצור הדוגמא-האישית שלי דפוקה, ועוד בעיה היא שהמדשי"ת שלי הרבה יותר חזקה ממני בקטע הזה ואז יש פערים ואנחנו מבלבלות אותן אבל גם מבחינת עצמי בלי קשר אליהן אני לא יודעת מה לעשות... תעזרו לי

תשובה

שלום!
להדרכה בתנועת נוער לא מתקבלים רק מלאכי עליון, רבנים ורבניות. זה דבר נורמלי שיש נושאים שבהם גם את מבולבלת, ואפשר להודות בכך. אמרי לחניכות:"אתן ואני צריכות לברר את הנושא לעומק", ופעלי לשם כך. באתר שלנו יש תשובות נוספות בנושא, בספריו של הרב אבינר יש, ותוכלי גם לפנות לרב שמקובל עליך ולשאול האם אפשר לקיים חברה מעורבת בישוב ובתנאים עליהם את מדברת. כך, במקום "יש גרסה כזו" תדעי מי אומר מה ואין שמחה כפתירת הספקות. כלפי החניכות - אפשר להביא בנות מדרשה לשוחח בנושא, בנות צעירות ובנויות, נגיד מ'מכון אורה' (טל': 02-6528344) או ממדרשת הרובע.
ודאי ששיחות עם בנים לצורך הדרכה הן בסדר, כי תנועה לא תתקיים בלי עבודת צוות, ובזה את שונה מחניכותייך. ברור גם שהשיטה של חברה מעורבת הפילה הרבה חללים בשמירת ההלכה, וגם הסיטה את תשומת הלב מהתרכזות בעיקר - בניית השקפה, מידות, עבודת ה' - אל דברים חיצוניים יותר: חוש הומור, מציאת חן. מצבים שבהלכה נקראים 'קלות ראש' - תופסים בחברה מעורבת יותר מקום. השאלה היא תמיד לא רק "מה לא עושים", אלא "מה כן רוצים".
כשתתחזק ההכרה כמה חשוב וכמה מענג לבנות עולם פנימי עשיר, יכולת תפילה, פיתוח רגישות - ממילא חברה מעורבת שמדגישה דברים אחרים, תצטייר במימדים האמיתיים שלה.
אשמח להמשיך בקשר!
טל, חברים מקשיבים

כתבות נוספות